شناسهٔ خبر: 178994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح رفع تجاوز از حرایم جاده‌ای بخش سلفچگان استان قم اجرا شد

خبر سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان از اجرای طرح جمع‌آوری آلاچیق‌ها و دکه‌های دست‌فروشی فاقد مجوز در محورهای قم- راهجرد و سلفچگان- دلیجان بخش سلفچگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، حامد قنبری سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان از اجرای طرح رفع تجاوز از حرایم جاده‌ای بخش سلفچگان خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: غالب محورهای برون‌شهری بخش سلفچگان ترانزیتی و از کریدورهای مهم جاده‌ای در سطح راه‌های کشور هستند.

قنبری با یادآوری این مهم که هرگونه تصرف و تجاوز به حرایم راه ضمن خدشه به مرا و منظر جاده‌ای، موجب اختلال در ترافیک مسیر می‌شود، اظهار کرد: استقرار ناهمگون، غیر متعارف و ناایمن آلاچیق‌ها و دکه‌های دست‌فروشی فاقد مجوز در حاشیه راه‌ها تاکنون موجب وارد آمدن خسارات گاها جبران ناپذیری به کاربران گرامی و اختلال در ترافیک جاده‌ای شده است.

وی توضیح داد: پیامدهای اجتماعی استقرار امکنه فاقد مجوز در حریم راه‌ها از سویی و عاملیت در وقوع حوادث جاده‌ای به‌ویژه در محل پارکینگ‌های اضطراری، از سویی دیگر ضرورت برخورد با ناهنجاری‌هایی از این دست را دوچندان کرده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان در ادامه به تمهیدات صورت گرفته جهت اجرای طرح رفع تجاوز از حرایم جاده‌ای بخش سلفچگان پرداخت و تصریح کرد: پس از بازدیدهای میدانی مستمر و تذکرهای شفاهی و کتبی به دست‌فروشان فاقد مجوز، حسب دستور مقام محترم قضایی جهت رفع تجاوز از حرایم راه، عوامل اجرایی اداره متبوع با همراهی ضابط قضایی (عوامل انتظامی)، نسبت به جمع آوری آلاچیق‌ها و دکه‌های دستفروشی فاقد مجوز درحاشیه بزرگراه‌های قم- راهجرد و سلفچگان – دلیجان اقدام شد.

حامد قنبری تعداد عوامل اجرایی اداره متبوع دخیل در انجام طرح را بیش از 20 نفر عنوان و افزود: همچنین 8 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک این اداره برای اجرای طرح مورد استفاده قرار گرفتند.

وی در خاتمه تاکید کرد: راه، ابنیه فنی و حریم آن در زمره سرمایه‌های ملی و صیانت از آنها ضمن حفظ سرمایه‌ها، نقش تعیین کننده در تامین ایمنی جاده‌ای دارد.